Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Gmina
Jaktorów
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Unii Europejskiej

Informacje o Urzędzie Stanu Cywilnego i Referacie Spraw Obywatelskich

Urząd Stanu Cywilnego i Referat Spraw Obywatelskich mieści się w budynku obok Urzędu - ul. Warszawska 35, Jaktorów

Kontakt z referatem:
tel. 46 854 51 04
e-mail: usc@jaktorow.pl


Kierownik referatu:

Maria Kowalec
tel. 46 854 51 05


 

Główne zadania referatu:

W zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:

  • Rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów w Systemie Rejestrów Państwowych
  • Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego
  • Przenoszenie aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach stanu cywilnego do Systemu Rejestrów Państwowych
  • Wpisywanie zagranicznych aktów stanu cywilnego do Systemu Rejestrów Państwowych
  • Aktualizowanie danych i usuwanie niezgodności w rejestrze stanu cywilnego oraz w rejestrze PESEL na podstawie prawomocnych orzeczeń sądów, ostatecznych decyzji administracyjnych oraz innych dokumentów wydawanych przez odpowiednie organy administracyjne w Polsce i za granicą.
  • Nadawanie numeru PESEL oraz meldowanie noworodków urodzonych na terenie Gminy Jaktorów
  • Przyjmowanie od nupturientów zapewnienia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
  • Przyjmowanie w formie uroczystej oświadczenia o wstąpieniu w związek małżeński
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z prostowaniem i uzupełnianiem oraz unieważnianiem aktów stanu cywilnego
  • Wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zmiany imienia i nazwiska
  • Wydawanie zaświadczeń w zakresie rejestracji stanu cywilnego:
    • zaświadczenia stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
    • zaświadczenia, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo,
    • zaświadczenie o stanie cywilnym,
    • zaświadczenie potwierdzające uznanie ojcostwa,
    • zaświadczenie o nadaniu numeru PESEL
    • zaświadczenie o braku aktu w księgach stanu cywilnego i braku księgi stanu cywilnego
  • Przyjmowanie oświadczeń  w zakresie rejestracji stanu cywilnego:
    • oświadczenia o uznaniu ojcostwa,
    • oświadczenia o nadaniu dziecku nazwiska męża matki, który nie jest ojcem dziecka,
    • oświadczenia o zmianie imienia dziecka przed upływem 6 miesięcy od sporządzenia jego aktu urodzenia
    • oświadczenia osób rozwiedzionych o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
    • oświadczenia o nazwisku, jakie będą nosić małżonkowie po zawarciu małżeństwa oraz nazwisku ich dzieci
  • Przyjmowanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie, sporządzanie dokumentacji dla Biura Wojewody oraz pomoc w organizacji uroczystości jubileuszy długoletniego pożycia małżeńskiego

W zakresie Referatu Spraw Obywatelskich:

  • Nadawanie numeru PESEL obywatelom polskim oraz cudzoziemcom na podstawie ustawy Prawo o ewidencji ludności
  • Zameldowania na pobyt stały i czasowy oraz wymeldowania obywateli polskich i cudzoziemców
  • Prowadzenie i aktualizacja danych z zakresu rejestru mieszkańców, rejestru cudzoziemców, rejestru PESEL oraz rejestru dowodów osobistych
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu zameldowań i wymeldowań
  • Wydawanie zaświadczeń i poświadczeń z rejestru mieszkańców, rejestru cudzoziemców, rejestru PESEL, rejestru wyborców oraz rejestru dowodów osobistych
    • zaświadczenie o zameldowaniu
    • zaświadczenie o ilości osób/ o braku osób zameldowanych pod wskazanym adresem
    • zaświadczenie o numerze Pesel osoby zmarłej
  • Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru cudzoziemców, rejestru wyborców, rejestru PESEL i rejestru dowodów osobistych oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie odmowy udostępnienia tych danych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa 
  • Przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu i powrotu z zagranicy
  • Prowadzenie rejestru wyborców, obsługa wyborów, przygotowanie spisów wyborców. Przyjmowanie wniosków o dopisanie do rejestru wyborców, dopisanie do spisu wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania.
  • Udział w przygotowywaniu spraw związanych z przeprowadzeniem spisu ludności i mieszkań, współpraca w tym zakresie z innymi referatami oraz organami/jednostkami
  • Udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu poboru i rejestracji przedpoborowej,
  • Przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane
  • Przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych
  • Przyjmowanie zgłoszeń i zawieszenie oraz odwieszanie certyfikatów na D.O.
  • Przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu D.O.