Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Gmina
Jaktorów
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Unii Europejskiej

Informacje o Referacie planowania przestrzennego, geodezji i gospodarki nieruchomościami gminnymi

Kontakt z referatem:

Planowanie przestrzenne:
tel. 46 854 51 16
Geodezja:
tel. 46 854 51 19

e-mail: geodezja@jaktorow.pl


Kierownik referatu:

Roman Rafiński
tel. 46 854 51 20


 

Główne zadania referatu:

  • przygotowywanie materiałów do projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, 
  • przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 
  • koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami i wyłożeniem do publicznego wglądu projektów studium i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 
  • przechowywanie oryginałów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w tym uchylonych i nie obowiązujących, 
  • ocena skutków ekonomicznych dla Gminy zmian w planach zagospodarowania przestrzennego na etapie projektów i w trakcie realizacji, 
  • przygotowywanie oraz wydawanie wypisów i wyrysów z obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 
  • prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę, 
  • przygotowanie dla Wójta materiałów niezbędnych do oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, 
  • prowadzenie, w porozumieniu z Referatem Finansowym, spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz prowadzenie spraw związanych z egzekucją tych opłat 
  • prowadzenie, w porozumieniu z Referatem Finansowym, spraw związanych z przygotowaniem decyzji administracyjnych dotyczących opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości, 
  • opiniowanie projektów podziałów nieruchomości pod kątem ich zgodności z ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 
  • prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem decyzji administracyjnych dotyczących ustalenia warunków zabudowy, 
  • prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem decyzji administracyjnych dotyczących ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego, 
  • prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem decyzji administracyjnych dotyczących nakazu wstrzymania użytkowania terenu do czasu wydania decyzji o warunkach zabudowy lub nakazu przywrócenia poprzedniego sposobu zagospodarowania, 
  • przygotowanie projektów decyzji administracyjnych stwierdzających wygaśnięcie wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w związku z wejściem w życie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian w przypadkach przewidzianych przez prawo, 
  • prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy oraz o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, 
  • przygotowywanie decyzji administracyjnych stwierdzających, za zgodą strony, przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby, 
  • wydawanie zaświadczeń w sprawach różnych, związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym, 
  • analizowanie i diagnozowanie procesów urbanistycznych i budowlanych na obszarze Gminy i gmin sąsiednich dla prognozowania kierunków rozwoju, 
  • zbieranie informacji i przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz. 
  • prowadzenie gminnej ewidencji zabytków, 
  • prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem podziału i rozgraniczeń nieruchomości, 
  • prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem dokumentacji dot. wywłaszczania nieruchomości bądź ustanawiania służebności gruntowych na rzecz Gminy, 
  • prowadzenie spraw związanych z działalnością wspólnot gruntowych w zakresie ustalonym przez ustawę o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych i statutów wspólnot, 
  • prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji porządkowej nieruchomości,
  • prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania i zarządzania komunalnymi nieruchomościami, w tym ich zbywania, 
  • oddawania w użytkowanie wieczyste, dzierżawę, najem, użyczenie i w trwały zarząd, obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi wraz z wystawianiem dokumentów określających zobowiązania finansowe stron zawartych umów, kontrolą realizacji tych zobowiązań, a także dochodzenia zapłaty wierzytelności Gminy z tytułu zawartych umów, 
  • prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wartości nieruchomości komunalnych, opłat za korzystanie z nich, zlecanie do wyceny rzeczoznawcy, 
  • prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy, 
  • prowadzenie spraw związanych z komunalizacją nieruchomości,
  • przygotowywanie, w uzgodnieniu z Referatem Finansowym, dokumentów związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 
  • zlecanie wykonywania, w porozumieniu z Referatem Finansowym, operatów z wycenami nieruchomości do spraw związanych z przygotowaniem decyzji administracyjnych dot. opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości, 
  • prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem na własność Gminy, nieodpłatnie lub za odszkodowaniem, nieruchomości w tym gruntów znajdujących się w liniach rozgraniczających ulic, należących do osób fizycznych i prawnych, 
  • prowadzenie spraw związanych z regulowaniem zapisów w księgach wieczystych nieruchomości stanowiących własność Gminy, 
  • prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich, 
  • prowadzenie spraw dotyczących wykonywania prawa pierwokupu nieruchomości, 
  • prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją nieruchomości stanowiących mienie komunalne, 
  • prowadzenie spraw związanych ze scalaniem i wymianą gruntów, 
  • badanie stanu własnościowego nieruchomości opuszczonych, 
  • prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem lokali mieszkalnych i użytkowych będących własnością gminy.
  • prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i zamianą komunalnych lokali mieszkalnych, 
  • prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem lokali socjalnych i zastępczych, 
  • prowadzenie spraw związanych z określaniem stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe.